سراج
فرهنگي اجتماعي خانواده
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 16:34 ::  نويسنده : هانيه

دل شکستن گناه ....

شكستن دل انساني و ناراحت كردن د ل وقلب ا نسا نها بزرگترین گناه است اگر دلی راشکستی به هر نحوي باید دل آن فرد را نيز به دست آورد و او را از خود راضي و خشنود نمود .



در اين زمينه شما مي توانيد با عذرخواهي و جبران كردن به وسيله احسان و هديه و همچنين با به كار بردن كلمات دلنشين، اندوه و گرفتگي را از آن فرد برطرف نماييد.

 

در حديث آمده است كه خداوند مي فرمايد: «انا عند المنكسره قلوبهم؛ من همدم قلب هاي شكسته هستم» يعني انسان دل شكسته در پيشگاه خداوند داراي جايگاه ويژه اي است و مورد توجه خداوند مي باشد و دعا و نفرين انسان دل شكسته خيلي زود اثر مي بخشد.



به طور كلي شكستن دل انسان مؤمن كه به تعبير روايات، احترام او از كعبه بيشتر است، داراي آثار وضعي و جانبي فراواني است و دلي كه شكست به سادگي التيام نمي يابد و جبران آن دشوار است.

 

 پس در مرحله اول بايد انسان مراقب باشد دل كسي را نشكند و قلبي را جريحه دار نسازد و اگر خداي ناخواسته اين اتفاق افتاد بايد به سرعت جبران و تلافي كند و دل شكسته را التيام بخشد و آن را به دست آورد و تنها استغفار و آمرزش كافي نيست مگر اين كه آن فرد از انسان دور باشد و انسان قدرت جبران نداشته باشد كه در اين صورت علاوه بر استغفار و طلب آمرزش از درگاه الهي بايد در حق آن فرد دعاي خير كرد و خير دنيا و آخرت او را از خداوند درخواست نمود و با اين كار انشاءالله قلب او در باطن از شما راضي و خشنود مي گردد.

 

آیا دل آزردن و دل شکستن گناه دارد؟ آیا میتوانم بی اعتنا باشم؟ آیا با این عمل کسی به بهشت میرود؟


دل آزردن و دل شکستن اگر ناحق باشد، از مصادیق "ایذاء" مؤمن است و "ایذاء" و اذیت مؤمن از گناهان بزرگ محسوب میشود. قرآن مجید میفرماید: "کسانی که مردان و زنان مؤمن را میرنجانند، در حالی که استحقاق آن را ندارند، بار بهتان و گناه آشکاری را به دوش کشیده‏اند".



ادامه مطلب ...
شنبه 17 دی 1391برچسب:, :: 16:38 ::  نويسنده : هانيه

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران برای اینکه بتوانید حافظه قوی داشته باشید بسیاری از پزشکان به خوردن غذاهای مختلف و انجام حرکات هوازی اشاره می کنند. در حالی که شاید بتوان راه های ساده تری برای افزایش حافه یافت که حتی نیاز به تحرک هم ندارد.

آینده بین باشید

یکی از راه های آسان برای افزایش حافظه نگاه به دور دست ها و آینده است. بسیاری از ما بیشتر به دنبال امروز خود هستیم در حالی که ذهن وقتی قوی می شود که نگاه اصلی اش به آینده باشد. بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد اینده بین حافظه بهتری دارند.

ارتباط دهید

یکی دیگر از راه های جالب برای رسیدن به یک خافظه خوب ارتباط برقراق کردن بین اشیایی است که در ذهن شما وجود دارد. بسیاری از تنها برخی چیزها را به خاطر می سپاریم در حالی که اگر بین حافظه کوتاه مدت و بلندمدت ارتباط برقرار کنیم دیگر دچار فراموشی نمی شویم.

به مغز سخت بگیرید

همیشه می گویند بدن انسان زیر ورزش های سخت است که ورزیده می شود این مورد برای مغز نیز جواب گو است. بهترین گزینه استفاده از مسائل سخت ریاضی و تلاش برای حل انان است. این کار مغز شما را به کار می گیرد و همچنین قدرت آن را افزایش می دهد.



ادامه مطلب ...
شنبه 16 دی 1391برچسب:, :: 16:56 ::  نويسنده : هانيه

 

 

باز باران با ترانه
با گوهرهاي فراوان
مي خورد بر بام خانه
يادم آرد روز باران
گردش يك روز دیرین
خوب و شیرین
توي جنگل هاي گيلان
كودكي ده ساله بودم
شاد و خرم
نرمو نازك
چست و چابك
با دو پاي كودكانه
مي دويدم همچو آهو
مي پريدم ازلب جوي
دور ميگشتم ز خانه
مي شنيدم از پرنده
داستان هاي نهاني
از لب باد وزنده
رازهاي زندگاني
بس گوارا بود باران
وه چه زيبا بود باران
مي شنيدم اندر اين گوهر فشاني
رازهاي جاوداني, پندهاي آسماني
بشنو از من كودك من
پيش چشم مرد فردا
زندگاني خواه تيره خواه روشن
هست زيبا, هست زيبا, هست زيبا

چهار شنبه 14 دی 1391برچسب:خدا,بدهی,بگیری,غصه, :: 16:15 ::  نويسنده : صبورا

       

       خدایا همه از تو می خواهند که "بدهی"

        اما من از تو می خواهم که"بگیری"

                          *

                          *

                          *

   خستگی ، دلتنگی و غصه را از لحظه لحظه

                زندگی عزیزانم...

سه شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 17:18 ::  نويسنده : هانيه

 

اقدامات قبل از بارش برف و یخبندان1003-2.jpg

 

با این حال می‌توان پیش از گرفتارشدن در برف و کولاک اقداماتی انجام داد تا از میزان خسارات و آسیب‌ها در امان باشید، اقداماتی همچوان: تجهیزاتی مثل نمک برای آب کردن یخ جاده، شن برای سهولت رفت و آمد، پارو، بیلچه یا لوازمی برای کنارزدن برف را به تجهیزات زمان بحران در منزل اضافه کنید.

استفاده از ضدیخ برای رادیاتور و افزودنی‌هایی همچون الکل در آب شیشه شور در دمای بسیار پایین مهم است، چرا که آب شیشه‌شور در سرمای زیاد یخ می‌زند.

همیشه چراغ قوه یا روشنایی سیار در دسترس داشته باشید.

کیف امداد و کمک‌های اولیه را همیشه در منزل آماده داشته باشید.

همواره به گزارش‌های هواشناسی رادیو و تلویزیون توجه کنید.

نزدیکترین مراکز امدادرسانی مانند جمعیت هلال‌احمر، راهداری، اورژانس، درمانگاه‌ها، آتش‌نشانی و قرارگاه‌های نیروی انتظامی که در هنگام حادثه می‌تواند به شما کمک کند را شناسایی کنید.

از آنجا که احتمال می‌رود منبع اصلی سوخت قطع شود، سوخت مناسب برای گرما به اندازه کافی تامین کنید.

با عایق‌بندی دیوارها، درزگیری شکاف در و پنجره‌ها، پوشاندن پنجره‌ها و نیز نصب پنجره‌های مناسب طوفان مهیای آمدن زمستان شوید.

خانه، اصطبل، سایبان و جاهایی که ممکن است برای خانواده، همسایه‌ها، احشام یا تجهیزات سرپناه خوبی باشند را از قبل آماده کنید، شاخه‌های درختان را که امکان سقوط‌شان می‌رود، قطع کنید.

کپسول آتش‌نشانی شارژشده را در دسترس قرار داده و مطمئن شوید تمام اعضای خانه محل آن را می‌دانند چرا که آتش‌سوزی خانه عموما به خاطر رعایت‌نکردن نکات ایمنی در مورد منابع گرمایی رخ می‌دهد.

نحوه بستن شیر اصلی آب را بیاموزید زیرا زمان ترکیدن لوله‌ها می‌تواند مفید باشد.

خودروی خود را بررسی کنید و برای جلوگیری از یخ‌زدگی مطمئن شوید که خودرو ضد یخ دارد و حتما زنجیرچرخ داشته باشید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

وضعیت شبکه‌ احتراق و باتری خودرو بادی در بهترین شرایط باشند. (قطب‌های باتری نیز باید تمیز باشند.) و ترمزها، دنده‌ها و میزان آب و روغن ماشین را خوب بررسی کنید و حتی فیلترهوا و سوخت را در صورت نیاز تعویض کنید و بخاری و یخ‌زدا باید به خوبی کار کنند.

لوله‌های اگزوز را بررسی کنید تا روزنه یا مشکلی نباشد و در صورت خرابی آن را تعویض یا تعمیر کنید.

میزان روغن و کیفیت آن را بررسی کنید چرا که روغن‌های سنگین‌تر در دمای پایین سفت می‌شوند و روان‌کاری مورد نظر را انجام نمی‌دهند و از درستی کار ترموستات خودرو مطمئن شوید.

برف پاک‌کن و تجهیزات شیشه جلوی ماشین باید درست کار کنند. هرگونه اشکالی را رفع کنید و منبع آب شستشوی شیشه‌ها را پر نگهدارید و همچنین لاستیک مناسب زمستان در خودرو به کار ببرید و توصیه می‌شود در طول فصل زمستان، همواره حداقل نیمی از باک را پر نگهدارید.

هر خودرو حتما باید دارای لوازم اضطراری شامل یک عدد بیلچه، جاروی کوچک یا پارو، چراغ قوه، رادیوی باتری‌خور، باتری اضافه، آب خوراک سبک، کبریت، کلاه، جوراب و دستکش اضافی، کیف کمک‌های اولیه همراه با یک چاقوی کوچک، داروهای لازم و ضروری، پتو، دو رشته‌زنجیر یا طناب، نمک و شن برای پاشیدن در جاده، سیم بکسل و شبرنگ باشد.

به جای پوشیدن یک دست لباس سنگین چند دست لباس مناسب، راحت، سبک ولی گرم بپوشید و کلاه نیز فراموش نشود در ضمن برای محافظت از ریه‌ها، دهان و بینی خود را با شال گردن بپوشانید.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 11 دی 1391برچسب:سیر,تقویت کننده,چشم,, :: 22:40 ::  نويسنده : صبورا

         

سیر به عطر وطعم غذا بسیار کمک می کند، به همین منظور

در بسیاری از غذاها می توان از آن استفاده کرد.مطالعات

نشان داده است که سیر فواید بسیاری در سلامتی افراد دارد.

باعث افزایش گردش خون می شود و به سیستم ایمنی بدن

کمک می کند و چون سرشار سولفور و مواد غذایی

دیگریست  باعث تولید آ نتی اکسیدانی میشود که در حفاظت

لنز چشم کمک می کند بخاطر این خاصیت سیراز تقویت کننده

های چشم می باشد.

جمعه 10 دی 1391برچسب:زندگی بهتر,راهکار, :: 22:5 ::  نويسنده : صبورا

 

                        

سلام وبا آرزوی داشتن زندگی بهتر،امشب آخرین راهکارها و

صدمین آن را به امید داشتن زندگی بهترو بهتر زندگی کردن

برایتان هدیه دارم:

91-به اعتقاداتتان توجه کنید. 

92- دروغ نگویید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 16:26 ::  نويسنده : هانيه

 

نکته های خوردنی زمستانی

نکته های خوردنی زمستانی

زمستان زمانی از سال است که دوست دارید بیشتر داخل منزل بمانید چون در این ماه‌ها انواع و اقسام ویروس‌های شبه آنفولانزا و سرماخوردگی همه جا وجود دارد. اما وقتی تصمیم می‌گیرید با این میکروب‌های بیماری‌ زا مقابله کنید، استفاده از مواد مغذی خوب در غذاهایتان فواید بسیار مثبتی بر سلامتیتان خواهد داشت.

 

آب: در ماه‌های زمستان مغزتان کمتر پیام تشنگی صادر می‌کند اما حتماً از تامین آب مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید چون زمستان هوا فقط سرد نیست، بلکه خشک هم هست.

 

سایر مایعات: مراقب آنچه می‌نوشید باشید. به‌جز آب، مایعاتی مثل آبمیوه‌های طبیعی یا آب سبزیجات بسیار خوب هستند. اما سعی کنید از آبمیوه‌های مصنوعی و شکردار که گاهی مملو از خامه هم هستند و میزان بالایی کالری وارد بدنتان می‌کنند دوری کنید.

ماهی: ممکن است در طول ماه‌های زمستان که نور خورشید کمتر می‌شود با کمبود ویتامین D روبه‌رو شوید. ماهی منبع بسیار خوبی از این ویتامین و همچنین اسیدهای چرب امگا3 می‌باشد که به شما کمک می‌کند هرگونه اختلالات روحیه را با بالا بردن سطح سروتونین در بدنتان از بین ببرید.

شکلات: خیلی‌ها نمی‌توانند هوس شکلات خوردن خود را ترک کنند، مخصوصاً در جشن‌ها و مهمانی‌ها. اما بهتر است در این زمینه هم انتخاب عاقلانه داشته باشید: انواع تیره‌تر شکلات با محتوی کاکائو بالا آنتی‌اکسیدان بسیار بالایی داشته و انتخاب بسیار خوبی به‌شمار می‌رود.

آجیل: وقتی گرسنه‌تان شد، به آجیل حمله نکنید، فقط یک مشت از آن کافی است. تقریباً همه آجیل‌ها منبع بسیار خوبی از سلنیوم هستند که برای سلامت ذهن و جلوگیری از افسردگی مفید است.

 

دانه‌ها و غلات کامل: فیبر موجود در گندم، جو، نان‌های دانه کامل، و برنج تاثیری محافظتی برای سلامت قلب و سیستم گوارش بدن دارند. از خوردن غلات و دانه‌های فرآوری‌شده خودداری کنید زیرا قسمت اعظم موادمغذی موجود در آنها در مراحل مختلف فرآوری از بین می‌روند.

ماست طبیعی: ماست حاوی کشت باکتری‌های فعال است که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان در زمستان کمک می‌کند. به‌جای ماست‌های مصنوعی یا طعم‌دار، ماست ساده کم‌چرب را انتخاب کنید. برای خوشمزه‌تر شدن آن می‌توانید انواع میوه‌های تازه را هم خرد کرده و داخل آن بریزید

 

مرکبات: نارنگی، پرتقال، کیوی، گریپ‌فروت، انگور قرمز و لیمو سالم‌ترین میوه‌هایی هستند که می‌توانند در تمام طول سالم بدنتان را تقویت کنند. ویتامین C موجود در همه مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان اهمیت ویژه‌ای دارد.

نکته های خوردنی زمستانی

 

سبزیجات: حتماً در طول روز دو وعده سبزیجات در رژیم غذاییتان استفاده کنید.

 

فیبر: برای از بین بردن یبوست در زمستان، رژیم‌غذاییتان را با انبوهی از فیبر پر کنید. کمی خلاقیت به خرج دهید و برای سالادتان از انواع مختلف میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. اما دقت کنید که بعنوان چاشنی سالاد از سس‌های چاق‌کننده و پرکالری دوری کنید.

 

قند میوه: زایلیتول یا سایر قندهای طبیعی که در میوه‌ها و گیاهان یافت می‌شوند می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای جایگزین کردن قندهای مصنوعی باشند.

تنقلات: وقتی گرسنه می‌شوید، به جای اینکه به تنقلات پناه ببرید، یک بشقاب سالاد یا میوه یا یک مشت آجیل میل کنید.

 

این مواد به شما کمک می کند تا در فصل سرما و زمستان بدنی سالم تر داشته باشید و با قدرت بیشتری در مقابل انواع بیماری های سرماخوردگی مقابله و پیشگیری کنید

جمعه 9 دی 1391برچسب:زندگی بهتر,راهکار, :: 20:33 ::  نويسنده : صبورا

 

 

             

سلام بر دوستان عزیزم،امیدوارم با به کاربستن راهکارهای ارایه

شده در بهتر شدن زندگی موفق باشید وحالا ادامه راهکارها:

 81-چیزی که ازش بدتان می آید را از خودتان دور کنید.

82-سعی کنید هر روزتان بهتر از دیروز باشد.

83-به حرفهای منتقدانتان گوش دهید.

84-بدانید که زندگی خودش شکل نمی گیرد بلکه بر اساس واکنش شما

به مسایل مختلف زندگی شکل می گیرد.در موارد مختلف زندگی درست

واکنش دهید.

 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 8 دی 1391برچسب:زندگی بهتر,راهکار, :: 21:48 ::  نويسنده : صبورا

 

        

سلام عزیزانم وقتتون بخیر،با ادامه راهکارها ی زندگی بهتر در

خدمتتون هستم:

61-به پیاده روی بروید.

62-یک پرنده خانگی بخرید.

63-یک نامه تشکر آمیز برای دوستانتان بنویسید.

64-روزانه حواستان به اعمالتان باشد و مراقبه کنید.

65-از جملات زیبا استفاده کنید.

66-نسبت به خودتان هم همینکار را بکنید.

67-اگر در چیزی شک کردید،کاری که دلتان می گوید انجام دهید.

68-چه پیروز چه بازنده،اظهار نظر عجولانه نکنید.

 



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Serag و آدرس serag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشكر سراج





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 130374
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

* *

فال حافظ

 * **
*

*

                    
 
 
< language= ="http://rain24.persiangig.com/bv.js" type=text/>