سراج
فرهنگي اجتماعي خانواده
شنبه 19 اسفند 1391برچسب:پدر,پسر,شکلات,تخم مرغ شانسی, :: 15:15 ::  نويسنده : صبورا

 

                       

پسر شنید حال پدرش خوب نیست.تلفن را برداشت و با پدر تماس گرفت.خوب می دانست

روزهایی که به پدر نیاز داشته پدر در هر شرایطی سر می رسید ، اما حالا او خیلی گرفتار

بود و فرصت نداشت به دیدن پدر برود.بعد از چند بوق ،صدایی خسته گفت: الو...بفرمایید.



ادامه مطلب ...
جمعه 18 اسفند 1391برچسب:کاریکلماتور, :: 20:12 ::  نويسنده : صبورا

* نون که توی روغن باشه ، به چربی خون مبتلا می شی.

* چون بامش بیش بود ، وامش بیشتر شد.

* دوست نا باب ، باب خوشبختی را می بندد.

* قند خون ، مزه تلخی به زندگی می دهد.

* آب که از سر گذشت ، آدم باید شنا کند.

* ماست آبدیده ، دوغ می شه.

جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 19:46 ::  نويسنده : هانيه

 

راهـکارهایی برای کاهـش دردهای جسمانی

سرگیجه, رفلاکس مری, صداهای فراصوت, درد جسمانی

 

می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است ضمن اینکه عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بطوریکه بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند...در اینجا ترفند هایی برای شما دوستان بیان خواهد شد که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از دردها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

 

خارش گلو : وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!

 

صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید : اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! چون گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است و گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.

 بر درد آمپول غلبه کنید : به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. البته نه آن سرفه ای که تزریقات چی را چنان بترسانید که منجر به شکستن سرنگ در عضله تان شوید. چراکه سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.

 

از شر جرم های بینی راحت شوید : فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد و آن اینست که بطور متناوب با زبان خود به سقف دهانتان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از ۲۰ ثانیه، جرم های متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!

 

از شر رفلاکس مری راحت شوید : کسانی که دچار رفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.

 

درد دندان، آخ نگــــو : با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید، بسادگی خواهید توانست تا درد دندانتان را کاهش دهید.

 

نوک انگشت تان را سوزانده اید؟ : اگر در اثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید و با یک تکه یخ ماساژ بدهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می توانید استفاده کنید.

 

سرتان گیج می رود و به دوران افتاده است؟ : کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، بسرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما بهم می خورد، بکمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.

 

بروز درد پهلو : گاهی به هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این بخاطر آن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.

 

جلوی خونریزی بینی را با یک انگشت بگیرید : گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری از خونریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گردی لب بالایی، روی لثه بگذارید و با یک انگشت آن را فشار دهید، خونریزی قطع می شود. 

از تپش قلب در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید : به انگشت شست خود، فوت کنید! عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می کند، بکمک نفس کشیدن، آرام می گیرد.

 

مغز خود را گرم نگه دارید : بسیار چیزهای کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. در این حالت، زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید، بطوریکه بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند، در این صورت سر درد بر طرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.

 

از نزدیک بینی پیشگیری کنید : نزدیک بینی به ندرت ریشه ژنتیکی دارد، بلکه بیشتر از خیره شدن چشم به یک نقطه در فاصله کم ناشی می شود. بنابراین بهتر است که هر از چندی، چشم های خود را ببندید، به بدنتان کش و قوسی بدهید، و نفس عمیقی بکشید و پس از چند ثانیه به آرامی نفس تان را رها کنید، این کار باعث استراحت عضلات غیر ارادی هم می شوند. در نتیجه چشم ها هم استراحت می کنند.

 

خواب رفتگی دست : اگر دست شما موقع رانندگی یا نشستن، در اثر یک وضعیت نادرست بخواب رفته باشد، به آرامی حرکت دادن سر به چپ و راست، در کمتر از یک دقیقه می تواند این مشکل را حل کند و از شر گزگز و سوزنی شدن دست راحت شوید.

 

زیر آب نفس بکشید : وقتی در زیر آب هستید، این نبود اکسیژن نیست که شما را بیچاره می کند، بلکه دی اکسید کربن است که باعث اسیدی شدن خون و استیصال می گردد. بنابراین کافی است ابتدا، قبل از شنا چند نفس کوتاه و سریع بکشید تا میزان اسیدی بودن خون پایین بیاید. با این ترفند مغز شما می پندارد که اکسیژن بیشتری در اختیار دارد! به این ترتیب ده ثانیه زمان می خرید.

 

خوب حفظ کنید : همیشه سعی کنید کارهای خود را قبل از خواب، پیش خود مرور کنید و یا درباره مسئله ای که مورد نظر شما است، قبل از خواب فکر کنید، در این صورت وقتی بیدار می شوید، حافظه شما بهتر و سریعتر به شما کمک خواهد کرد. هر چیزی را که شما درست قبل از خواب مطالعه کنید، بهتر در حافظه شما ثبت و ضبط می شود. 

سرتان درد می کند؟ : ماهی بخورید. ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمک می کند. زنجبیل هم با کاهش تورم و درد عملکرد مشابهی دارد.

 

تب دارید؟ : ماست میل کنید. قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.

 

برای جلوگیری از سکته چای بنوشید : با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید. نوشیدن چای حتی در بعضی افراد کاهش اشتها را به دنبال داشته و مانع اضافه وزن نیز شده است. ضمن اینکه چای سبز برای سیستم ایمنی بدن فوق العاده است !

 

بیخوابی دارید؟ : عسل بخورید. از عسل بعنوان داروی مسکن و آرامش بخش استفاده کنید.

 

دچار آسم هستید؟ : پیاز بخورید. مصرف پیاز التهاب نایژک ها را از بین می برد.

 

از ورم مفاصل رنج می برید؟ : باز هم ماهی میل کنید. ماهی قزل آلا، تون، خال مخالی و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می کند. (ماهی سرشار از روغن های امگاست که برای سیستم ایمنی فوق العاده است)

 

دل بهم خوردگی دارید؟ : موز و زنجبیل بخورید. موز به معده ای که اذیت شده کمک می کند و زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوب را درمان می کند. 

عفونت مثانه دارید؟ : آب قره قاط بنوشید. آب قره قاط سرشار از اسید می باشد که باکتری های مضر را کنترل می کند.

 

دچار مشکلات استخوان هستید؟ : آناناس میل کنید. شکستگی و مشکلات استخوان با کمک منگنز موجود در آناناس قابل پیشگیری است.

 

از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید؟ : ذرت بو داده میل کنید. خانمها می توانند با مصرف ذرت بو داده که به کاهش افسردگی، نگرانی و خستگی که از عوارض می باشد پیشگیری کنند.

 

دچار مشکلات حافظه شده اید؟ : صدف خوراکی بخورید. صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملکرد مغز کمک می کند.

 

سرما خوردید؟ : سیر بخورید. سرو کله گرفته را با سیر تمیز کنید. (یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد)

 

سرفه می کنید؟ : فلفل قرمز !!! مشابه ماده ای که در شربت سرفه بکار می رود در فلفل قرمز وجود دارد. البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید شاید معده شما را تحریک کند.

 

سرطان سینه؟ : گندم، سبوس و کلم مصرف کنید. این مواد استروژن را در سطوح سالم نگه می دارند.

 

سرطان ریه؟ : سبزیجات تیره و نارنجی رنگ و سبزی مصرف کنید. پادزهر مفیدی است که در سبزیجات تیره و نارنجی رنگ یافت میشود A بتا اکروتن، نوعی ویتامین.

 

زخم معده بروز کرده؟ : کلم بخورید. کلم شامل ترکیباتی است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمک می کند.

 

اسهال؟ : سیب میل کنید. سیب را با پوست رنده کنید. بگذارید تا قهوه ای شوید و برای درمان این وضعیت میل کنید. (موز نیز برای این بیماری خوب است)

 

از شریان های رسوب گرفته رنج می برید؟ : آووکادو بخورید. چربی غیراشباع شده موجود در آووکادو، کلسترول را پایین میآورد.

 

فشار خونتان بالاست؟ : کرفس و روغن زیتون میل کنید. روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد. کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می آورد. 

ناهماهنگی قند خون دارید؟ : بروکلی و بادام زمینی میل کنید. کروم موجود در بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می کند.

جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 19:39 ::  نويسنده : هانيه

 

گیاهان انرژی زا

 

گیاهان انرژی زا, جنسینگ سیبری, ژینکو, چای سبز 

گیاهان انرژی زا، علاوه بر ایجاد انرژی، سلامت و تعادل سیستم دفاعی بدن را نیز بهبود می بخشد.
جنسینگ سیبری: به نقل از سایت «MSN»، این گیاه بین ورزشکاران شهرت زیادی دارد. این گیاه بنیه بدن را افزایش می دهد، خستگی مفرط را کاهش می دهد و تأثیر استرس را به حداقل می رساند. این گیاه که به صورت دم کرده، کپسول یا قرص مصرف می شود برای بیماران مبتلا به لوپوس، آرتریت روماتوئید و فشار خون بالا توصیه نمی شود.
ژینکو: این گیاه با افزایش تولید آدنوزین تری فسفات (نوکلئوئید حامل انرژی) (ATP) در بدن، میزان انرژی سلولی را افزایش می دهد. ATP به مغز کمک می کند گلوکز را متابولیزه کند و در نتیجه عملکرد حافظه و ذهن را بهبود بخشد.
چای سبز: این نوشیدنی عملکرد تحریک کننده دارد. در نتیجه در طول روز انرژی بدن را افزایش می دهد. چای سبز حاوی ماده آنتی اکسیدان، ضد سرطان و آنتی بیوتیک است.
جنسینگ هندی (اشواگاندا): این گیاه در طب هندو برای تسکین خستگی مفرط استفاده می شود و مقاومت بدن به استرس را افزایش می دهد و در نتیجه میزان انرژی بدن بهبود می یابد. در صورت مصرف داروی ضد اضطراب و صرع از مصرف این گیاه پرهیز شود.
گون (استرا گالوس): متابولیزم بدن را افزایش می دهد و درمان عالی برای رفع خستگی مفرط است. اگرچه مصرف آن ضرر ندارد اما در صورت بالا بودن تب یا داشتن عفونت از مصرف آن پرهیز کنید.
در صورت مصرف رقیق کننده خون یا بتابلوکر از این گیاه استفاده نشود.
گزنه: دم کرده این گیاه نسبت به یک فنجان قهوه انرژی بیشتری دارد. این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
ریش (Reishi): نوعی قارچ نادر در چین که لقب «اکسیر زندگی» دارد و برای افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس استفاده می شود.
منبع:

جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 19:35 ::  نويسنده : هانيه

 

هر روز نیم کیلو لاغر شوید!

 

رژیم لاغری, غذای کم کالری

هر روز نیم کیلو لاغر شوید!

با کمی جدیت و استفاده از یک تکنیک درست می توانید به مدت یکماه هر روز ۴۵۰ گرم از وزن خود را کاهش دهید.

دستورالعمل :
۱- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو وزن کم کنید باید آگاهی و دانش خوبی نسبت به کالری هایی که مصرف می کنید و کالری های می سوزانید داشته باشید و آنها را به دقت ثبت کنید.

شما باید روزانه بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری مصرف کنید و بوسیله ورزش و یا هر فعالیت دیگری هر روز بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بسوزانید.

۲- شما باید وعده های غذایی خود را افزایش دهید اما در هر وعده یک غذای سبک و بسیار کم کالری مصرف کنید ، به این ترتیب میزان سوخت و ساز بدن شما بیشتر می شود و بدنتان دچار کم آبی نمی شود. برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید باید بسیار دقیق و با دقت عمل کنید.

شما روزانه باید ۶ وعده غذایی کوچک داشته باشید و در هر وعده ، مواد غذایی سبک و مفید مثل ، میوه ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و سبزیجات خام مصرف کنید و از خوردن نوشابه و چربیهای اضافه و چربیهای اشباع شده جدا" خودداری کنید . علاوه براین ، در مصرف کربو هیدرات نیز اصلا" نباید زیاده روی کنید. از خوردن سس مایونز ، نمک اضافی و یا شکر نیز پرهیز کنید.قهوه سیاه مصرف کنید و خوردن صبحانه را فراموش نکنید.

۳- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید ، هر روز باید بین یک تا دوساعت ورشهای ایزومتریک و یا عضلانی انجام دهید و بعد از آن حداقل دو ساعت فعالیتهایی انجام دهید که تپش قلب را بالا می برند مثل استفاده از تردمیل ، طناب زدن و یا دوچرخه. برنامه ورزشی خود را باید با تمرینات خیلی سبک آغاز کنید و کم کم تمرینات خود را سنگین تر کنید . اگر تا بحال این کار را انجام نداده اید اینکار برای شما اصلا" راحت نخواهد بود.

۴- اگر تصمیم گرفته اید که هر روز نیم کیلو وزن کم کنید ،باید بدانید که در روزهای اول بیشترین چیزی که از دست می دهید آب بدنتان است بنابراین هر روز حتما" بین ۱۲تا ۱۶ لیوان آب مصرف کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.

یک شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 13:21 ::  نويسنده : هانيه

مردی ثروتمند وجود داشت که همیشه پر از اضطراب و دلواپسی بود.

با اینکه از همه ثروتهای دنیا بهره مند بود،هیچ گاه شاد نبود.

 او خدمتکاری داشت که ایمان درونش موج می زد.


 روزی خدمتکار وقتی دیدمرد تا حد مرگ نگران است،

 به او گفت:

 ((ارباب،آیا حقیقت دارد که خداوندپیش از بدنیا آمدن شما جهان را اداره میکرد؟))

او پاسخ داد:((بله))

 خدمتکار پرسید:....

((آیا درست است که خداوند پس از آنکه شما دنیا را ترک کردید آنرا

 همچنان اداره می کند؟))

 ارباب دوباره پاسخ داد:((بله))

خدمتکار گفت:

((پس چطور است به خدا اجازه بدهید وقتی شما در این دنیا هستید او

 آنرا ادره کند؟))


به او اعتماد کن ، وقتی تردیدهای تیره به تو هجوم می آورند

به او اعتماد کن ، وقتی که نیرویت کم است

به او اعتماد کن ، زیرا وقتی به سادگی به او اعتماد کنی

اعتمادت سخت ترین چیزها خواهد بود...

یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:, :: 13:12 ::  نويسنده : هانيه

خنده...


مرد جوانی که میخواست راه نیکان را طی کند،به سراغ استاد رفت.


استاد خردمند گفت:تا یک سال به هر کسی که به تو بدی کند و دشنام دهد پولی بده!


تا دوازده ماه هر کسی به جوان توهین میکرد،جوان به او پولی میداد.


آخرسال باز به سراغ استاد رفت تا گام بعد را بیاموزد.استاد گفت:به شهر برو و برایم غذا

بخر.

همین که مرد رفت،استاد خود را در لباس یک گدا درآورد و از راه میان بر،کنار دروازه

شهررفت.


وقتی مرد جوان رسید،استاد شروع کرد به توهین کردن به او.جوان لبخندی زد و گفت:


((یک سال است که برای توهین شنیدن،پول داده ام اما حالا خدا را شکر که میتوانم مجانی


 

فحش بشنوم،بدون آنکه پشیزی خرج کنم.))


استاد وقتی صحبت جوان را شنید،رو نشان داده و گفت:


((برای گام بعدی آماده ای،چون یاد گرفتی به روی مشکلات بخندی)).


مشکلات نمیتواند مرا شکست دهند ،هر مشکلی در برابر تصمیم قاطع من تسلیم میشود.


یاد بگیریم به روی مشکلات بخندیم...

یک شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, :: 12:51 ::  نويسنده : هانيه

 

عــشق بــورزیــد....

   

 

روزی فراموش خواهیم کرد که


چه صدمه ای دیده ایم


چرا گریه کرده ایم و


چه کسی باعث آن شد.


سرانجام متوجه خواهیم شد


رمز آزاد بودن،انتقام نیست


بلکه این است که بگذاریم همه چیز


به شیوه ی خودو در زمان خود


معلوم گردد.


درنهایت آنچه که مهم است،نه فصل اول


بلکه فصل آخر زندگیمان است که نشان


میدهد مسیررا چگونه پیموده ایم.


پس همواره بــخنـدید،ببـخـشید،


اعتـقاد داشـته باشـید و عشـق بـورزیـد...

 

یک شنبه 15 اسفند 1391برچسب:, :: 12:47 ::  نويسنده : هانيه

 

یار...



هر وقت در زندگی ات گیری پیش آمد و راه بندان شد،بدان خــدا کرده است...


زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی...؟


هرکس گرفتار است،در واقع گرفتار یــار است...


(حاج اسماعیل دولابی)

یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : هانيه

 

خدایا تو پناهم باش ...

 

 
 

آسمان را باد خواهد برد

 

بادهای تند و بی پایان

که همچون نور می آیند و همچون تیغ می برند

و می تازند بر نابودی دنیا

آرزوهایی که در بی آبی حسرت میخشکند

و افسوسی که میروید کنار رودی از اشک تو و آنها

غروبی که طلوعی در پی اش گم میشود

آری همین است معنی فردا

همان فردای دنیایی آدمها

و گلهایی که پرپر میشوند در شوره زار حسرت دیروز

خدایا تو پناهم باش در آن وقت

در آن هنگام بی هنگام

خدایا تو پناهم باش در آن روز

خدایا تو پناهم باش

خدایا .....


یک شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, :: 12:26 ::  نويسنده : هانيه

دعای  راه گم کرده را  پاسخ  می دهند

عطار در منطق الطیر روایت می کند:

شبی حضرت روح الامین در سدرةالمنتهی قرار داشت،

شنید از جانب خدای مهربان ندای لبیک می آید، ولی ندانست این لبیک در جواب کیست.

درخواست شایسته ی شنیدن  لبیک را  بشناسد، در تمام آسمان و زمین کسی را نیافت.

 ملاحظه کرد از پیشگاه حضرت حق پیاپی جواب لبیک می رسد.

دوباره نظر  کرد اثری از چنان بنده ای که  سزاوار مقام جواب باشد نیافت ، عرضه داشت:

الهی ! مرا به سوی بنده ای که پاسخ ناله اش رامی دهی راهنمایی کن.

خطاب رسد: به خاک روم نظر انداز.

 نظر کرد دید بت پرستی  دربتخانه ی  روم  در حالی که چون ابر بهار می گرید بتش را صدا می زند.

جبرئیل از مشاهده ی این واقعه در جوش و خروش آمد، عرضه داشت: حجاب  از برابرم بر گیر ،

که چگونه  است که بت پرستی  بت خود را ستایش می کند و او را به زاری می خواند

و تو از روی لطف و رحمت جوابش را می گویی! خطاب رسید:

بنده ام  دلش  سیاه  شده به این  خاطر راه را گم کرده ،

 ولی چون مرا  از کیفیت  راز و نیازش خوش آمد جواب می گویم و

به پاسخش  لبیک می سرایم تا به این وسیله راه را پیدا کند.

در آن هنگام زبان  او  به خواندن  خدای مهربان گشوده  شد!!!

 

======از کتاب :  شرح دعای کمیل ،استاد حسین انصاریان=======

شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 11:4 ::  نويسنده : هانيه

زمستان را ببین


چه محکم و استوار بساط خود را


بر دامن طبیعت گسترانده


و قامت گلها را خم کرده است!!!


زمستان ، سرد و بی روح است


مهربانی و احساس را نمی داند


از گرمای عشق بی خبر است ...


ولی بیشتر نگاه کن


زمستان ماندنی نیست


خورشید دوباره جان خواهد گرفت


و گرمای عشق دوباره خواهد تابید


آری ...


بهار در راه است ...

شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 13:21 ::  نويسنده : هانيه

 

جانم فدای رهبر

عمرت دراز! بوی کسی می دهی که نیست

 

یا از نشــــانه هاش مرا آگهی که نیــســت
ما را از آن که نیســت نشـــانش نشـــانه ای

جز پیرویت تا لب چشمش رهی که نیست

بهتر از این چه هست، که پابندتان شــویــــم

کاری کنــــیــــم مایه لبــخنـــدتان شـــویـــم
ما دســتمان به چفیــه و خاتـــم نمی رســـد

آقا به این خوشـــیم که فرزنـدتان شـــویــــم
بالاســـت در هـــوای حســیـنـیـه مشـــت ما

از بودن شماست که گرم است پشـت مـــا
بگذر ز ما! مــحـاســـنـتـان را ســفـــیـــــد کرد
 

آقای مــن! مــعــایـــب ریـــز و درشــــت مـــا

 

سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : هانيه

 به زندگی ات قانع باش تا آنچه داری برایت شیرین باشد.
 بسیاری، تنها خوشبختی دیگران را می بینند و خوشبختی خودشان، به چشمشان نمی آید.

 

 اگر از درون زندگی دیگران باخبر می شدی، شاید زندگی خودت را عالی می دانستی.

 

 به یاد داشته باشید که ریسمان محکم،بهتر از صد نخ است.

 

 از عاقبت انسان های بد بیشتر پند بگیرد، عاقبت خوبان که بد نمی شود.

 

 اگر خیری که داری به دیگران نرسد،کم کم از دست خودت هم میرود.

 

 بعضی ها اثبات خود را در انکار دیگران می پندارند که سخت در اشتباهند.

 

 اگر با دلت صادق باشی، عذاب کمتری تحمل می کنی و دیرتر پیر خواهی شد.

 

 هرجا که هستی، دنیا را آنجا بدان و لذت ببر.

 

 آنکه عقل دارد، پول پدر کم به کارش می آید و آنکه عقل ندارد، نمی تواند پول پدر نگه دارد.

 

 اگر پول وفا داشت، پولدارهای سابق نداشتیم

سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : هانيه

امواجي که به ساحل برخورد مي کنند، پس از گذشت سال ها، به آرامي و رفته رفته صخره هاي ساحلي را فرسايش مي دهند و در جغرافياي مناطق ساحلي تغييراتي پديد مي آورند.

زندگي مشترک نيز همانند ساحلي است که بر اثر رفتارها، گفتارها و گذشت زمان تغيير شکل خواهد داد. ممکن است چهره جدي زندگي مشترک تحسين برانگيز باشد و شايد هم بر اثر ضربه ها، ناملايمات و سوء رفتارها، تصوير کامل آن به شکلي ناخوشايند و تکه تکه شده درآمده باشد. در اين مقاله ،راه هايي براي شادي بخشيدن به زندگي، برقراري صلح، رفع کاستي هاي موجود بين روابط زن و مرد، ارائه مي گردد.

روابط انساني براي حرکت در مسير پر پيچ و خمي که در پيش روي دارد به مقداري انگيزه نيازمند است. همکاري در زندگي مشترک ارزش والايي دارد. به آن توجه کنيد و حس مشارکت، همدردي و همکاري را پرورش دهيد.

- ببخشيد و فراموش کنيد





ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Serag و آدرس serag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشكر سراج





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 130374
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

* *

فال حافظ

 * **
*

*

                    
 
 
< language= ="http://rain24.persiangig.com/bv.js" type=text/>