سراج
فرهنگي اجتماعي خانواده
دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:امید بخش ترین آیه, :: 20:46 ::  نويسنده : هانيه

 امید بخش ترین آیه قرآن

 

در داستان جالبى از امیر المومنین حضرت على

(علیه السلام ) به این مضمون نقل شده است كه روزى رو به سوى مردم كرد و فرمود: به نظر شما امید بخش ترین آیه قرآن كدام آیه است ؟ بعضى گفتند آیه "ان الله لا یغفر ان یشرك به و یغفر ما دون ذلك لمن یشاء"

(خداوند هرگز شرك را نمى بخشد و پائین تر از آن را براى هر كس كه بخواهد مى بخشد) سوره نساء آیه 48

امام فرمود: خوب است ، ولى آنچه من میخواهم نیست ، بعضى گفتند آیه "و من یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفرالله یجد الله غفورا رحیما"

(هر كس عمل زشتى انجام دهد یا بر خویشتن ستم كند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحیم خواهد یافت) سوره نساء آیه 110
امام فرمود خوبست ولى آنچه را مى خواهم نیست .

 بعضى دیگر گفتند آیه "قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفورالرحیم" (اى بندگان من كه دراثر گناه، بر خویشتن زیاده روی کرده اید، ازرحمت خدا مایوس نشوید در حقیقت ‏خدا همه گناهان را مى‏آمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است) سوره زمرآیه53

امام فرمود خوبست اما آنچه مى خواهم نیست ! بعضى دیگر گفتند آیه "و الذین اذا فعلوا فاحشة او ظلموا نفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله" (پرهیزكاران كسانى هستند كه هنگامى كه كار زشتى انجام مى دهند یا به خود ستم مى كنند به یاد خدا مى افتند، از گناهان خویش آمرزش مى طلبند و چه كسى است جز خدا كه گناهان را بیامرزد)
سوره آل عمران آیه135
باز امام فرمود خوبست ولى آنچه مى خواهم نیست . در این هنگام مردم از هر طرف به سوى امام متوجه شدند و همهمه كردند فرمود: چه خبر است اى مسلمانان ؟ عرض كردند: به خدا سوگند ما آیه دیگرى در این زمینه سراغ نداریم . امام فرمود: از حبیب خودم رسول خدا شنیدم كه فرمود:
امید بخش ترین آیه قرآن این آیه است
"واقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلك ذكرى للذاكرین"
سوره هود آیه 114

و فرمود: اى على! آن خدایى كه مرا به حق مبعوث كرده و بشیر و نذیرم قرار داده یكى از شما كه برمى‏خیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مى‏ریزد، و وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مى‏شود از نمازش كنار نمى‏رود مگر آنكه از گناهانش چیزى نمى‏ماند، و مانند روزى كه متولد شده پاك مى‏شود، و اگر بین هر دو نماز گناهى بكند نماز بعدى پاكش می‏كند، آن گاه نمازهاى پنجگانه را شمرد
بعد فرمود: یا على جز این نیست كه نمازهاى پنجگانه براى امت من حكم نهر جارى را دارد كه در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع كسى كه بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حكم را دارد.

تقدیم به همه ی سرگروههای صالحین."مربی"

 

     مبعث پيام آور وحي، پيامبر نور و رحمت بر مسلمانان جهان مبارك باد .

                                                                  

  ستاره اي بدرخشيد وماه مجلس شد       دل رميده ما انيس و مونس شد

  نگارمن كه به مكتب نرفت وخط ننوشت      بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد

  ببوي او  دل  بيمار عاشقان  چو صبا       فداي عارض نسرين وچشم نرگس شد

 

آن شب، شب بيست و هفتم رجب بود كه محمد درغار حرا مشغول راز و نياز با خالق محبوب بود، صداي خجسته و با صلابتي را شنيد كه او را امر به خواندن كرد  . بعد از سه مرتبه پيامبر نيز با او خواند ؛ بخوان، بخوان به نام پروردگارت كه آفريد. همان كه انسان را از خون بسته ‏اى خلق كرد. بخوان كه پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان كه به وسيله قلم تعليم نمود و به انسان آنچه را نمى‏دانست، ياد داد. 

«بعثت‏» انقلاب بزرگ برضد جهل، گمراهى، فساد و تباهى است.وسزاوار منت‏گذارى خداوند و در بردارنده حكمت و تربيت است.

محمد به مرز چهل سالگي رسيده بود او هر ساله سه ماه رجب وشعبان ورمضان را در غار حرا ( كوهى در شمال مكه ) به عبادت مي گذرانيد .

 



ادامه مطلب ...
جمعه 31 خرداد 1391برچسب:چاشنی,زندگی,هدف فکر, :: 21:50 ::  نويسنده : صبورا

هر روز هر لحظه زندگی سریع تر و سریع تر میگذرد.اسب زندگی چنان با سرعت می دود

که نمی دانم اگر برای رسیدن به آن یک یرش نداشته باشیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر در زندگی بدون هدف باشید به آسانی در آن غرق می شوید.

می توانید بدون هدف هر روز زندگیتان را تیره و تار کنید و ندانید که به کجا و به چه خواهید رسید.

برای اینکه بیشتر از زندگیتان بهره ببرید باید کمی فکر به آن اضافه کنید.

اگر می خواهید بهترین استفاده را از آن ببرید باید کمی اندیشه چاشنی زندگی کنید.

بدون فکر زندگی تیره و تار خواهد شد.

بدون فکر خیلی ساده سرگردان شده و در جریان تند زندگی غوطه می خورید.

الدنیا بحر عمیق یغرق فیها خلق کثیر:

دنیا دریای بزرگی است که افراد بسیاری در آن غرق می شوند.

جمعه 27 خرداد 1391برچسب:حال,آینده,گذشته,زندگی, :: 22:30 ::  نويسنده : صبورا

اینجا زندگی کنید.الان زندگی کنید.در این لحظه !

گذشته هر چه بوده گذشته.برای عوض کردن آن هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید.

و آینده هم که جایی است برای اتفاقهای فردا.

وقتی می خواهی حال را از گذشته بهتر کنی ـ از گذشته بیاموز.

وقتی می خواهی آینده از حال بهتر شودـ برای آینده برنامه ریزی کن.

هر زمان احساس کردی در زمان حال خوشحال نیستی ـ وقتش رسیده از گذشته بیاموزی و برای آینده برنامه ریزی کنی.

اگر می خواهی گذشته ات را بشناسی به زمان حال بنگر !

و اگر میخواهی آینده را بشناسی به .مان حال بنگر!....  

 

 

مهدى بیا از گوشه ى زندان نظر کن

با دیده گریان عیادت از پدر کن

برگو به زهرا مادرت سرت سلامت

دیدار موسى و تو در روز قیامت

شهادت جانگداز هفتمین کوکب تابناک آسمان امامت و ولایت

بر شیعیان حضرتش تسلیت باد

 

 

 

ولادت، کنیه و القاب :

هفتمین امام شیعیان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام در هفتم ماه صفر سال 128 هجری قمری درابواءمتولد گردید.
پدر  بزرگوارش حضرت امام جعفر صادق(عو مادر گرامیش حمیده است.
میلادش برای امام صادق علیه السلام چنان شادی‌بخش بود که آن حضرت به‌همین مناسبت سه روز جشن گرفت و مردم مدینه را اطعام نمود.
نام مبارکش موسی و القاب و کنیه هایش متعدد است؛ مشهورترین لقبش کاظم و صابر و معروف‌ترین کنیه‌اش ابوالحسن است.نقش نگین انگشتری اش  جمله حسبی الله بوده است




ادامه مطلب ...
جمعه 26 خرداد 1391برچسب:زخم,میخ,دل, :: 9:26 ::  نويسنده : هانيه

 

پسر بچه ای بسیار زود عصبانی می شد. پدرش جعبه میخی به او داد و گفت:

هر بار عصبانی شدی ،
میخی بر دیوار بکوب.

روز اول پسر بچه 37 میخ به دیوار کوبید. چند هفته گذشت تا اینکه پسرک  به تدریج آموخت که چگونه عصبانیتش را کنترل نماید. کم کم از تعداد میخ های کوبیده شده به دیوار  کم  شد و پسرک  فهمید که کنترل عصبانیتش  ساده تر از کوبیدن میخ به دیوار است.

ماجرا را با به پدر در میان گذاشت. پدرش گفت: از این به بعد هر روز که توانست عصبانیتش را کنترل کند، میخی را از دیوار بیرون بکشد.

روزها گذشت و بالاخره زمانی رسید که پسرک همهء میخ ها را از دیوار بیرون کشیده بود. پدر دست پسر را گرفت و کنار دیوار برد و گفت:

پسرم! کارت را بسیار خوب انجام دادی. اما به سوراخ های دیوار نگاه کن. این دیوار هرگز به حالت سابق خود

بر نمی گردد. وقتی تو در هنگام عصبانیت حرفهایی میزنی، آن حرفها ،چنین اثری بر جای می گذارند. تو می توانی چاقویی در دل دیگری فرو کنی و بیرون آوری. اما هزاران بار عذر خواهی تو فایده ای ندارد. آری جای زخم نشسته بر آن دل، همواره  باقی است. و بدان که زخم زبان به همان اندازهء زخم چاقو دردناک است.

پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:امام هادی)ع(, :: 22:42 ::  نويسنده : هانيه

 عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...

امسال در سالگرد شهادت پیشوای دهم شیعیان جهان، امام بر حق، حضرت الهادی النقی علیه السلام، ایران اسلامی به همراه شیعیان سایر کشورها کاری کردند کارستان. عطر یاد آن امام چنان در کوی و برزن پیچید که کسی نمونه ای برای آن به یاد ندارد.

 

هر کس با هر توانی که داشت به میدان آمد و چون با اخلاص قدم در این معرکه نهاده بودند خدا هم کاری کرد که همگان در این معرکه حماسه ساز شدند.

اقدام سخیف و سفیهانه یک عنصر معلوم الحال گرچه تلخ بود و قلب دینداران و دلباختگان حضرت نقی علیه السلام، امام  پاکی ها را زخمی کرد؛ اما آنچه که این خراش را التیام بخشید شکوه ارداتی بود که امسال عاشقان حضرتش به آستانش ورزیدند.

 

محکومیتهای گسترده

محکومیت آن بی ادبی در سطحی گسترده و فراگیر، یکپارچه ‌ترین اقدامی بود که انجام شد. اقدامی که همبستگی ما در دفاع از ارزشهای عزیزتر از جان را به رخ دشمن کشید.

این حجم گسترده از محکومیتها در برابر آن هتاکی پیام دیگری هم داشت؛ پیامی که امیدواریم شیاطین عالم شنیده باشند و زین پس مراقب کج رفتاری‌های خود با ما باشند و آن اینکه: ما تربیت یافتگان مکتب عاشورا همیشه بیدار و لبیک گویان به ندای امام خود و آماده باش در دفاع و حمایت از امامان عزیز و ارزشهای خود هستیم.

قدری تحمل کن که در پایان هر پاراگراف تاریخی که در آن شاهد زورآزمایی حق و باطل هستیم در نهایت حق و حق مداران پیروزند و باطل و باطل گرایان نیست و نابود شده و از حیثیت ساقط می‌شوند .

 

به کوری دوچشم آن حقیری        که از فرط حقارت بددهان است
به هر دیوار این دنیا نوشتم         نقی زیباترین نام جهان است



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:خوشبختی, :: 22:1 ::  نويسنده : هانيه

 

تاجـــــــــــری پسرش را برای آموختن  «راز خوشبختی» نزد خردمندی فرستاد.

 پسر جوان چهل روز تمام در صحرا راه رفت تا اینکه سرانجام به قصری زیبا بر فراز قله کوهی رسید. مرد خردمندی که او در جستجویش بود، آنجا زندگی می‌کرد.

به جای اینکه با یک مرد مقدس روبه‌رو شود، وارد تالاری شد که جنب‌و‌جوش بسیاری در آن به چشم می‌خورد. فروشندگان وارد و خارج می‌شدند، مردم در گوشه‌ای گفتگو می‌کردند، ارکستر کوچکی موسیقی لطیفی می‌نواخت و روی میزی انواع و اقسام خوراکی‌های لذیذ چیده شده بود. خردمند با این و آن در گفتگو بود و جوان ناچار شد دو ساعت صبر کند تا نوبتش فرا رسد.
خردمند با دقت به سخنان مرد جوان که دلیل ملاقاتش را توضیح می‌داد، گوش کرد اما به او گفت که فعلا وقت ندارد که «راز خوشبختی» را برایش فاش کند. پس به او پیشنهاد کرد که گردشی در قصر بکند و حدود دو ساعت دیگر به نزد او بازگردد.
مرد خردمند اضافه کرد: «اما از شما خواهشی دارم.» آن‌ گاه قاشق کوچکی به دست پسر جوان داد و دو قطره روغن در آن ریخت و گفت که:
«در تمام مدت گردش این قاشق را در دست داشته باشد و کاری کند که روغن آن نریزد.»
مرد جوان شروع کرد به بالا و پایین کردن پله‌ها...
در حالی که چشم از قاشق برنمی‌داشت. دو ساعت بعد نزد خردمند بازگشت.
مرد خردمند از او پرسید: «آیا فرش‌های ایرانی اتاق ناهارخوری را دیدید؟ آیا باغی که استاد باغبان ۱۰ سال صرف آراستن آن کرده است، دیدید؟ آیا اسناد و مدارک ارزشمند مرا که روی پوست آهو نگاشته شده، دیدید؟»
جوان با شرمساری اعتراف کرد که هیچ چیز ندیده، تنها فکر او این بوده که قطرات روغنی را که خردمند به او سپرده بود، حفظ کند.
خردمند گفت: «خوب، پس برگرد و شگفتی‌های دنیای من را بشناس. آدم نمی‌تواند به کسی اعتماد کند، مگر اینکه خانه‌ای را که در آن سکونت دارد، بشناسد.»
مرد جوان این ‌بار به گردش در کاخ پرداخت، در حالی که همچنان قاشق را به دست داشت، با دقت و توجه کامل آثار هنری را که زینت‌بخش دیوارها و سقف‌ها بود می‌نگریست. او باغ‌ها را دید و کوهستان‌های اطراف، ظرافت گل‌ها و دقتی را که در نصب آثار هنری در جای مطلوب به کار رفته بود، تحسین کرد. وقتی به نزد خردمند بازگشت، همه چیز را با جزئیات برای او توصیف کرد.
خردمند پرسید: «پس آن دو قطره روغنی را که به تو سپردم، کجاست؟»
مرد جوان قاشق را نگاه کرد و متوجه شد که آنها را ریخته است.
آن وقت مرد خردمند به او گفت :

«راز خوشبختی این است که همه شگفتی‌های جهان را بنگری بدون اینکه دو قطره روغن داخل قاشق را فراموش کنی.»

چهار شنبه 26 خرداد 1391برچسب:بهترین,بدترین,امنیت,انسان, :: 22:18 ::  نويسنده : صبورا

       بهترینها و بدترینها از لسان حضرت علی (ع)

بهترینها:

* بهترین ادبها ادبی است که تورا از حرامها نگه دارد.

* بهترین جوانمردی یاکدامنی است .

* بهترین نعمت امنیت است.

* بهترین دارایی گذشت از آرزوهاست.

* بهترین خوبیها صدقه دادن است.

* بهترین تجربه آن است که تورا اندرز دهد.

 

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:قیامت,آتش,نماز,روزه, :: 21:53 ::  نويسنده : صبورا

رسول مکرم اسلام (ص) :

در روز قیامت گروهی را برای محاسبه می آورند که اعمال نیک آنان مانند کوههای تهامه

بر روی هم انباشته است . اما فرمان می رسد که به آتش برده شوند!!!

صحابه گفتند : یا رسول ا...(ص) آیا اینان نماز می خواندند ؟

فرمود : بلی نماز می خواندند و روزه می گرفتند و قسمتی از شب را در عبادت به سر می

بردند ! اما همینکه چیزی از دنیا به آنها عرضه می شد جهش می کردند تا خود را به آن

برسانند.

 

                                            لیالی الاخبار ص 465

                                      

جمعه 19 خرداد 1391برچسب:شنا, :: 14:4 ::  نويسنده : هانيه

 

 

تابستان و لذت شنا کردن: 

تنفس : فراموش نکنید که یکنواخت تنفس کنید و نفس عمیق بکشید. به یاد داشته باشید که در طی ورزش باید قادر به صحبت کردن باشید، ورزش نباید به حدی شدید باشد که موجب نفس نفس زدن یا عدم توانایی در صحبت کردن شود.
▪ نوشیدن آب : هرچند بدن شما در آب قرار دارد، اما بدن همچنان به تعریق ادامه میدهدد و مقدار قابل توجهی از مایعات خود را از دست میدهد. به یاد داشته باشید که چند ساعت قبل و بعد از ورزش چند لیوان آب بنوشید.

چگونه از منافع ورزش در آب بهره مند شویم؟
برای اینکه از هر برنامه ورزشی بیشترین استفاده را ببرید باید برنامه خود را با سه عامل مهم زیر تنظیم کنید .

 

 

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:افسوس که ناسپاسیم!, :: 23:7 ::  نويسنده : هانيه

 

مادر مهربان تر است یا خدا؟! 

در روایتی آمده خداوند به حضرت موسی(علیه السلام) فرمود: ای موسی آیا به کنه این مطلب پی می بری که رحمت من تو را تا چه حدّی فراگرفته است؟!

موسی در جواب گفت: آیا تو از پدر و مادرم نسبت به من مهربانتری؟!

خداوند فرمود: ای موسی حقیقت جز این نیست که به خاطر فضل و زیادی رحمت من است که مادرت به تو رحم آورد! بنابراین این من هستم که مادر را بر مدارا کردن تو وا داشتم و قلب او را پاک و پاکیزه نمودم، تا خواب شیرین خویش را برای تربیت و پرورش تو رها کند و اگر با او چنین کاری نمی کردم، بادیگر زنان یکسان بود).4

این روایت بیانگر آن است که آنچه ما از محبت یک مادر نسبت به فرزندش نظاره گریم، تنها قطره ای است که از دریای بیکران محبت الهی که آن یگانه خالق هستی از سر لطف و محبتی که به بندگان خود دارد، تنها ذرّه ای از آن مهر و محبت را در قلب و جان مادر قرار داده است تا مادر با آغوش گرم به استقبال فرزند دلبندش رفته و عاشقانه در رشد و تربیت او بکوشد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 22 خرداد 1391برچسب:مرگ,, :: 14:58 ::  نويسنده : صبورا

از حضرت علی (ع) سوال شد : آمادگی برای مرگ چیست؟

حضرت فرمودند : انجام واجبات ـ دوری از گناهان و داشتن مکارم اخلاق ـ

و با داشتن این ویژگیها دیگر نگران این نباشید که او به استقبال مرگ می رود     

و آن را در آغوش می گیردیا مرگ بر او فرود می آید.

_ کسی که مرگ را بسیار یاد کند از دنیا به کم راضی می شود.

_ کسی که روزگار را بشناسد از آمادگی برای مرگ غافل نمی شود .

پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:بچه ها, :: 22:54 ::  نويسنده : هانيه

 

  تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

بچه ها به پنج دليل دوست داشتني اند:

 1_گريه مي كنند چون گريه كليد بهشته.

2_قهركه مي كنند زود آشتي مي كنند چون كينه ندارند.

3_چيزي كه مي سازند زود خراب مي كنند چون به دنيا دلبستگي ندارند.

4_با خاك بازي مي كنند چون تكبر ندارند.

5_خوراكي كه دارند زود مي خورند و براي فردا نگه نمي دارند چون آرزوهاي دراز ندارن!!

پنج شنبه 21 خرداد 1391برچسب:گناه,غفلت,جوانی, :: 21:22 ::  نويسنده : صبورا

 

هرگاه غبار غفلت و تیرگی گناه, کوثر فطرت را تاریک نمود

,                        توبه و انابه و

اطاعت از هدایت اولیای الهی به مثابه وسیله ی صاف نمودن

                       است که باید ازآن

بهره مند شد و از فیض آن محروم نگشت ...

              نگذارید نعمت جوانی حجاب راهتان

                             گردد.

 

              از فرمایشات حضرت آیت ا...جوادی آملی(دامت برکاته)

پنج شنبه 19 خرداد 1391برچسب:, :: 5:59 ::  نويسنده : صبورا

         چهارده وظیفه در زمان غیبت حضرت امام زمان(عج)

کسب معرفت نسبت به امام زمان (عج)

2ـ محبت داشتن نسبت به ایشان

به یاد امام زمان (عج) بودن بویژه در روزهای دوشنبه و ینجشنبه و جمعه

ذکر فضایل و مناقب امام زمان(عج)

اطاعت کردن از ایشان

مایوس نشدن در زمان غیبت ایشان

تازه نمودن عهد وییمان با امام زمان(عج) در هروز

خواندن دعاهای مربوط به حضرت مانند دعای ندبه



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 20 خرداد 1391برچسب:دعا,زندگی,تغییر, :: 20:42 ::  نويسنده : صبورا

 

* « زندگی » صحنه زیبای هنرمندی ماست.

 * « زندگی » « هدیه » ی خداوند به شماست و « شیوه زندگی صحیح شما » هدیه شما به خداوند .

 * همیشه خودتان را بر اساس نتایجی که می گیرید ارزیابی کنید نه فقط بر اساس حرفها !!

 * اوضاع و احوال زندگی شما زمانی تغییر می کند که برای تغییر آن اقدام کنید.

 * قبل از آنکه آدرست را عوض کنی ـ تفکراتت را عوض کن .

 * دعاهای ما باید از « خدایا شرایطم را تغییر بده » به « خدایا مرا تغییر بده » تغییر یابد.

* اگر فکر می کنی کس دیگری هم وجود داردکه می تواند زندگی تورا متحول کند در آینه نگاه کن .

پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:وسواس,بیماری,شیطان, :: 12:40 ::  نويسنده : صبورا

                        راههای درمان وسواس چیست؟؟؟

 * هرچند برای وسواس عواملی چون زندگی توام با محرومیت و رنج ـ ضعف بدن ـ سخت گیری والدین و خود دوستی ذکر شده است اما بطور یقین ریشه اصلی وسواس «ضعف در تصمیم گیری» است. مضاف بر اینکه وراثت ـ  تربیت خانوادگی و عوامل اجتماعی نیز در ایجاد بیماری وسواس بی تاثیر نیست .

برای درمان بیماری وسواس می توان از راههای مختلف استفاده کرد که مهمترین آنها عبارتند از:



ادامه مطلب ...
یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : هانيه

 

ای طنین نام تو بر گوش من ای پناه گریه ی خاموش من

همچو باران مهربان بر من ببار ای که هستی مثل ابر نو بهار

در صداقت برتر از آیینه ای در رفاقت باده ای بی کینه ای

ای سپیدار بلند و بی پایدار می برم نام تو را با افتخار

 هر چه دارم از تو دارم ای پدر ای که هستی نور چشم و تاج سر

رحمت بارانی روشن تبار مهربانی از مانده یادگار

ای پدر بوی شقایق می دهی عاشقی را یاد عاشق می دهی

با تو سبزم،گل بهارم،ای پدر هر چه دارم از تو دارم ای پدر

پدر ای وجودم از تو قدرت و توان گرفته
ای که از دم نفس هات هستی من جان گرفته

پدر ای که از تو جاری خون زندگی تو رگ هام
ای که از نور دو چشمت نور زندگی به چشمام

 پدر امروز به پاهام دیگه نای رفتنی نیست
جز دریغی رو لب هام دیگه حرف گفتنی نیست

 پدر، پیچ و خم راهم نمیخوام بی راهه باشه
گل سرخ آرزوهام توی فکر غنچه باشه

 پدر دست یاری تو اگه دستامو نگیره

کوره راه رفتن من

مثل شب هام می شه تیره

شاعر:مهدی فرجی

یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 1:18 ::  نويسنده : سعيد

ذكر من، تسبيح من، ورد زبان من علي است

جان من، جانان من، روح و روان من علي است

تا علي (ع) دارم ندارم كار با غير علي

شكر لله حاصل عمر گران من علي است

ميلا امام علي (ع) مبارك باد 

جمعه 12 خرداد 1391برچسب:خداوندا کمکم کن!, :: 20:58 ::  نويسنده : هانيه

 

خداوندا به من توفیقی ده که فقط یک روز بنده مخلص تو باشم که می دانم.
حتی ساعتی این چنین بودن بس دشوار است
خدایا یا مهر آنان را که در دلشان بر من محبتی نیست از دلم بیرون کن یا به من صبری ده که کسانی را که دوستم ندارند دوست داشته باشم.خدایا سینه ام را چنان بگشای که درد های تمام عالم را در آن جای دهم. حتی درد محکوم شدن به گناه های ناکرده ام را.خدایا به من ذره ای از رحمت بیکرانت را ببخش تا بتوانم آنانکه محبتم را تقدیمشان کردم و تحقیر شدم ، آنان که دوستشان داشتم و دشمنم داشتند و آنان که درحقم ظلم کرده اند را ببخشم...خداوندا دستانم خالی اند و دلم غرق در آمال . یا به قدرت بیکرانت دستانم را توانا گردان یا دلم را از آرزوهای دست نیافتی خالی کن.خدایا می دانم که نادانم به ذره ای از علم بیکرانت دانایم کن.
بارالها زبانم در ستایش تو قاصر است به من زبانی عطا کن تا گوشه ای اندک از رحمت بیکرانت را سپاس گویم.
خداوندا راه گم کرده ام ، هدایتم کن.خدایا قلبم را از تمام کینه ها پاک کن که غیر از تو کسی را بر این کار قادر نیست.خدایا  باورم را به ایمان و ایمانم را به یقین مبدل فرما.خداوندا به من صبری ده که بر سیلی دشمنان بخندم و با خنجرهای دوستان به رقص آیم.خدایا به خیر و شر خود آگاه نیستم به علمت و به رحمتت هر آنچه خیر من در آن است بر من فرو فرست و هر آنچه شری برای من در آن است از من دور گردان...خدایا به من بیاموز چگونه هنگامی که دستانم را بسته اند و زبانم را بریده اند بر ظلمی که با چشمانم می بینم صبر کنم.خدایا به من یقینی ده که جز تو در هستی هیچ چیز نبینم.خدایا به من دلی ده که جز مهر تو در آن هیچ مهری را راه نباشد...خدایا به من قلبی ده که دوست داشته باشم هر آنچه آفریده توست.
خدایا به من زبانی ده که جز بر حمد تو گویا نگردد.
خدایا هر آنچه دارم از آن توست پس آنچه خیر من است بر زبانم جاری کن تا از تو تمنایش کنم که خود بسیار نادانم.
خدایا خواسته هایم بسیارند ولی هیچ چیز در قبال آنها ندارم. پس تو از مخزن بی انتهای کرمت آنها را به من عطا کن.خداوندا با تمام آنچه تو به من عطا کردی می خوانمت.

جمعه 12 خرداد 1391برچسب:دعا, :: 1:27 ::  نويسنده : هانيه

گاه اگر دست به دعا برمی داری 

 
قلب خویش را پیوند می زنی با معبود 

و با سر انگشتان امید ، دخیل می بندی به ضریح اجابت .

 
دل اگر صیقلی باشد ، حقیقت نور در آن انعکاس می یابد

 
و اگر زنگار بر آیینه بنشیند ...

 
امان از غفلت آنگاه که آدمی را گرم دنیا بخواهد 

 
آه از بی خبری ... آه

جمعه 11 خرداد 1391برچسب:کوره راه باش, :: 23:58 ::  نويسنده : هانيه

 

اگر نمي تواني بلوطي بر فراز تپه اي باشي

بوته اي در دامنه كوهي باش

ولي بهترين بوته اي باش كه در كنار راه مي رويد

بوته باش اگر نمي تواني درخت باشي

علف كوچكی اگر نمي تواني بوته اي باشي باش

و چشم انداز كنار شاهراهي را شادمانه تر كن

اگر نمي تواني نهنگ باشي فقط يك ماهي كوچك باش

ولي بازيگوش ترين ماهي درياچه!

همه که ما را ناخدا نمی کنند، ملوان هم می توان بود.

در این دنیا برای همه ما کاری هست

کارهای بزرگ و کارهای کمی کوچکتر

و آنچه که وظیفه ماست، چندان دور از دسترس نیست.

كوره راه باش اگر نمي تواني شاهراه باشي

ستاره باش اگر نمي تواني خورشيد باشي

با بردن و باختن اندازه ات نمي گيرند

بهترينش باش هر آن چه كه هستي

"داگلاس مالوچ"

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:خمینی,رهبر,شعر,روح, :: 12:41 ::  نويسنده : صبورا

تقدیم به روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)

روزگاری روزهامان تار بود           قلبهامان خسته و بیمار بود 

دشمن ما گرگ آدم خوار بود            قصه های غصه مان بسیار بود

زیر سقف آسمان آن روزها                  گریه میکردیم اما بی صدا

تا که آمد یک صدای آشنا               این صدا از رهبر بیدار بود

هدیه خوب و خدایی بود او             واقعا رمز رهایی بود او

ییک نور و روشنایی بود او            واقعا رمز رهایی بود او

ییک نور و روشنایی بود او           در عمل چون یاسر و عمار بود

حرف او مانند شعر ناب بود          چشمهایش خانه مهتاب بود

از برای ما دلش بی تاب بود          خار چشم دشمن خونخوار بود

ای خمینی یاد تو یاینده باد              تا قیامت نام نیکت زنده باد

مثل خورشید جهان تابنده باد          چون که روحت از صفا سرشار بود

سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:سلامتی ,, :: 21:12 ::  نويسنده : صبورا

 

40کار مفید برای ایجاد سلامتی در ده دقیقه

1 ـ مسواک بزنید.

2 ـ پانزده بار بشین یاشو بروید .

3 ـ صاف بنشینید.

4 ـ یک سیب بخورید.

5 ـ سر خطهای مربوط به سلامتی روزنامه ها را بخوانید .

6 ـ بایستید و کمی بدنتان را کش و قوس دهید.

7 ـ ده بار وزنتان را از طرفین روی یکی از یاهایتان بیندازید.

8 ـ یک لیوان آب بنوشید.

9 ـ لبخند بزنید .

10 ـ یک نقل قول خوب و روحیه بخش تعریف کنید.

11 ـ چند نفس عمیق بکشید.

12 ـ ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید .

13 ـ دعای کوتاهی را در دل بخوانید .

14 ـ دست هایتان را بشویید.

15 ـ به کسی که دوستش دارید تلفن کنید.

16 ـ یک دستور غذای خوب و سالم را به دوستانتان بدهید.

17 ـ خودکاری را که نمینویسدن دور بیاندازید.

18 ـ هنگام آگهی های بازرگانی تلویزیون ده تا شنا بروید.

19 ـ کمی چاشنی به سالادتان اضافه کنید.

20 ـ کنترل تلویزیون را کمی دور بگذارید تا برای عوض کردن کانال بلند شوید.

21 ـ ینجره ای را باز کنید.

22 ـ موهایتان را در آینه مرتب کنید.

23 ـ فرزندانتان را بغل کنید .

24 ـ کمی کرم مرطوب کننده و ویتامینه به دستتان بزنید.

25 ـ از کسی که لیاقتش را دارد تشکر کنید.

26  ـ لباسهایتان را برای فردا آماده کنید .

27 ـ یک بار بجای چای قهوه بنوشید.

28 ـ کلیدهایتان را در جای مشخص قرار دهید.

29 ـ نامه یا ایمیلی دوستانه برای یکی از دوستانتان بفرستید.

30 ـ به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

31 ـ 5 دقیقه استراحت کنید.

32 ـ میز کارتان را تمیز کنید .

33 ـ کیف جیبیتان را مرتب کنید.

34 ـ کمی آجیل بخورید.

35 ـ یکی از دوستان خوبتان را برای یک شام سالم دعوت کنید.

36 ـ برای فقیری غذایی تهیه کنید و به او بدهید.

 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:الهی,مناجات,, :: 21:0 ::  نويسنده : صبورا

 

الهی !

نه شناخت تو را توان ـ نه ثنای تورا زبان !

نه دریای جلال و کبریایی تو را کران

یس تو را مدح و ثنای چون توان ؟

تو را که داند ؟که تو را تو دانی تو

تو را نداند کس ـ تو را تو دانی بس .

................................

الهی !

یاد تو میان دل و زبان است و مهر تو در میان سر و جان !

یافت تو زندگانی جان است و رستخیز نهان !

..............................

الهی !                                                              



ادامه مطلب ...
دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:بومادران,ضد,طب سنتی, :: 14:42 ::  نويسنده : صبورا

 

بهارـ کوه ـ دشت ـ طراوت ـ زیبایی ـ گیاهانی که در عوام به آن هرزه می گویند غافل از اینکه هدایای الهی اند سرشار از خاصیت .

جای شما خالی چند روز قبل مهمان یکی از دوستان بودم در روستایی بسیار زیبا بنام گوگدره به معنی* دره سبز* دارای طبیعتی بکر و زیبا در دل کوهی سبز و مملو از این هدایای الهی .

بومادران با گلهایی به رنگ زرد و سفید . وقتی شروع به چیدن این گیاه زیبا و معطر نمودم مورد سوال تعدادی از رهگذران قرار گرفتم وبا دادن اطلاعاتی که داشتم من هم از آنها چیزهایی آموختم که ماحصل آن چیزی است که در ذیل می آورم.

بومادران : گیاهی است خودرو که در فصل بهار شروع به رشد وگل دهی می نمایدـ دارای ساقه ای کوتاه ـ گلهایی انبوه به رنگ سفید یا زرد . به بومادران علف هزار برگ نیز گفته می شود.

از بومادران به عنوان تب بر بسیار استفاده میشود.

بو مادران گیاهی است که از آن میتوان به عنوان مرطوب کننده یوست استفاده کرد.

از دیگر خواص بومادران میتوان به این موارد اشاره کرد:

*ضد حساسیت

*ضد شوره سر

* محرک رشد مو

* ضد نفخ و مقوی معده

* ضد کرم

* ضد باکتری

* کاهش دهنده فشار خون و موثر در درمان خونریزی در زنان

* کاهش دهنده دردهای قاعدگی

* صفرا آور و رفع کننده بواسیر

* التیام دهنده زخم و جراحات

* ضد چربی و ضد قند

اگر محل درد به روغن بومادران آغشته شود باعث کاهش درد میگردد.

و اما لازم به تذکر است که مصرف مداوم آن ممکن است باعث خواب آلودگی ـ تهوع و استفراغ و بی اشتهایی گردد.

و نکته مهم اینکه :

مصرف دراز مدت و بی رویه بومادران باعث حساسیت به نور می شود.

شنبه 6 خرداد 1391برچسب:خدا,تنها,کسی, :: 14:32 ::  نويسنده : صبورا

 

خدا

تنها روزنه امیدی است که هیچ وقت بسته نمی شود.

خدا

تنها کسی است که با دهان بسته هم میتوان صدایش کرد.

خدا

تنها کسی است که با یای شکسته هم می شود سراغش رفت.

خدا

تنها کسی است که اجناس شکسته را بهتر بر می دارد.

تنها کسی است که وقتی همه رفتند می ماند و وقتی همه صورت برگرداندند آغوش میگشاید.

تنها کسی است که وقتی همه تنهایت گذاشتند همدمت می شود .

تنها سلطانی است که با بخشیدن دلش آرام میگیرد نه با تنبیه کردن .

خدا را برایتان آرزومندم.

 

 

امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت

در روز بيستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهريـور 1281 هجرى شمسى ( 24 سپتامپر 1902 ميلادى) در شهرستان خمين از توابع استان مركزى ايران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله عليها, روح الـلـه المـوسـوى الخمينـى پـاى بـر خـاكدان طبيعت نهاد .
بديـن ترتبيب امام خـميـنى از اوان كـودكى با رنج يـتـيـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گرديد. وى دوران كـودكـى و نـوجـوانى را تحت سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) كه خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آيـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده التصانيف ) بوده است و همچنيـن نزد عمه مـكـرمه اش ( صاحبـه خانم ) كه بانـويى شجاع و حق‌جـو بـود سپرى كرد اما در سـن 15 سالگى از نعمت وجـود آن دو عزيز نيز محـروم گـرديد .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:شاه تره , درمان, :: 20:7 ::  نويسنده : صبورا

 

فصل بهار بخاطر زیبایی و طراوتش تقریبا برای همه ایجاد نشاط و شادی میکند .

از طرفی نعمات و برکات الهی این فصل آنقدر سرشار و فراوان است که گاه از وجود و فایده آن غافل و بی اطلاعیم.مثل رویش انواع و اقسام گیاهان خودرو (کوهی و بیابانی).

یکی از این گیاهان خودرو و در دسترس گیاه شاه تره یا شاتره است که دارای خواص درمانی متعددی است و در طب سنتی استفاده میشودکه در ذیل به مواردی از خواص درمانی آنها اشاره میشود که امیدوارم مورد بهره برداری و فایده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که شاه تره گیاهی است خودرو ـ یایه کوتاه ـ دارای شاخه های منشعب ـ دارای طبیعتی سرد ـ برگهایی به رنگ سبز مات ـ گلهای سفید یا صورتی و یا سفید مایل به صورتی و بعضا بنفش کم حال که در اکثر مناطق ایران در فصل بهار می روید.

ـ آب برگ شاه تره به همراه عسل و تمبر هندی جهت تصفیه خون ـ تصفیه و یاکسازی دستگاه گوارش و کبد کاربرد دارد.

ـ غرغره جوشانده شاه تره درمان مفیدی برای آفت دهان میباشد.

ـ ضماد خشک شاه تره به همراه حنا برای درمان امراض جلدی و خارش یوست بسیار مفید است.

ـ شاه تره موثر در درمان بیماریهای عروقی ـ ناراحتی کبد ـ یرقان ـ میگرن ـ اختلالات دستگاه گوارش ـ تصلب شرایین ـ انگلهای روده ای ـ التهابات یوستی ـ فشار خون بالا ـ کلسترول بالا  و قارچ یا  می باشد.

و اما از نکاتی که لازم به یادآوری است :

* دم کرده شاه تره از عرق آن مفیدتر است .

دم کرده آن باید بصورت گرم مورد استفاده قرار گیرد.

*بخاطر وفور ویتامین cدر گیاه شاه تره استفاده آن به استحکام لثه و جلوگیری از خونریزی و خرابی آن کمک میکند.

و از مهمترین نکات قابل توجه !!!!!!!!

* * مصرف مدام آن ( مثلا یکهفته هر روز) باعث کاهش گلبولهای قرمز میشود که ادامه آن باعث ایجاد لرز ـ تشنج و حتی مرگ میشود.

  

 

 

 

 

دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:شهید,مرد, :: 21:38 ::  نويسنده : صبورا

 

تقدیم به شهدای 8سال دفاع مقدس و شهدای سوم خرداد

قلم برخیز سر بر خویش گیریم                    بیا از فرط این خجلت بمیریم                                    

چه مردانی از این وادی گذشتند                  شبی رفتند و دیگر بر نگشتند

چه مردانی  !قلم  یادآوری  کن                  میان ما و ایشان داوری کن

کجا مانند ایشان میتوان یافت ؟                  کجا مردی شتابان میتوان یافت؟

همه در بند آب و نان اسیریم                   حقیر اندر حقیر اندر حقیریم

شهیدان فکر آب و نان نکردند                  خدای خویش را ینهان نکردند

شهیدان مثل گل مثل قناری                      در ایام دل انگیز بهاری

شبی بر گرده  توفان نشستند                    حصار کوه و جنگل را شکستند

در هفت آسمان را باز کردند                    در آن سوی زمان یرواز کردند

 

دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:نقطه ضعف,كودك,فن,, :: 21:1 ::  نويسنده : سعيد

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

كودكي ده ساله كه دست چپش در يك حادثه رانندگي از بازو قطع شده بود، براي تعليم فنون رزمي و ورزش جودو به يك استاد سپرده شد.

پدر كودك اصرار داشت از فرزندش يك فهرمان جودو بسازد! استاد كمي فكر كرد و پذيرفت و به پدر كودك قول داد كه يك سال بعد مي تواند فرزندش را در مقام قهرماني كل باشگاه ها ببيند!

در طول شش ماه، استاد فقط روي بدن سازي كودك كار كرد و در عرض اين شش ماه حتي يك فن جودو هم به او ياد نداد. بعد از شش ماه خبر رسيد كه يك ماه بعد، مسابقات محلي در شهر برگزار مي شود. استاد به كودك ده ساله فقط يك فن آموزش داد و كودك توانست در ميان اعجاب همگان، با آن تك فن، همه حريفان خود را شكست دهد!

سه ماه بعد، كودك توانست در مسابقات بين باشگاه ها نيز با استفاده از همان تك فن برنده شود و سال بعد نيز در مسابقات كشوري، موفق شد تمام حريفا را زمين بزند و به عنوان قهرمان كشوري برگزيده شود.

وقتي مسابقات به پايان رسيد، در راه بازگشت به منزل، كودك از استادش راز پيروزي خود را پرسيد. استاد گفت:

‹‹ دليل پيروزي تو اين بود كه اولا به همان يك فن به خوبي مسلط بودي، دوما تنها اميدت همان يك فن بود و سوم اينكه تنها راه شناخته شده براي مقابله با اين فن، گرفتن دست چپ تو بود، كه تو چنين دستي نداشتي! ››

 

نتيجه:

راز موفقيت در زندگي، صرفا داشتن امكانات نيست! مهم اين است كه از نداشته هايت به عنوان انگيزه حركت به سوي هدف هايت استفاده كني !! 

پنج شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 8:0 ::  نويسنده : هانيه

 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

اولين شب جمعه ماه رجب از فضيلت بيشتري برخوردار است و ليله الرغائب نام دارد پيامبر اسلام در اين باره مي‌فرمايند: از اولين شب جمعه ماه رجب غافل نشويد فرشتگان آن را ليله الرغائب مي‌نامند. چرا كه وقتي يك سوم از شب گذشت هيچ فرشته‌اي نيست مگر اينكه در كنار كعبه شريف آيد آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان كند و فرمايد: فرشتگانم هر چه خواهيد از من بخواهيد فرشتگان گويند: بار الها حاجت و خواسته ما آن است كه روزه داران ماه رجب را بيامرزي خداوند خداوند متعال فرمايد: آمرزيدم.

 فضيلت روزه در ماه رجب:

در مورد ثواب روزه ماه رجب در كتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شيخ صدوق از پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله) چنين نقل شده است: بدانيد كسي كه يك روز از ماه رجب را از روي ايمان و به خاطر پاداش روزه بگيرد مستوجب رضايت خداوند مي‌گردد. و اگر كسي به اندازه تمام زمين طلا انفاق كند برتر از روزه يك روز آن نخواهد بود.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Serag و آدرس serag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشكر سراج





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 130435
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

* *

فال حافظ

 * **
*

*

                    
 
 
< language= ="http://rain24.persiangig.com/bv.js" type=text/>